Egy culé naplója

Hivatalos: Xavi elköszön - az utolsó sajtótájékoztató

A legendás katalán középpályás bejelentette, hogy 25 év után távozik a Barcától, alább a teljes sajtótájékoztatója olvasható

2015. május 21. - fehertamas

xavileft.pngCsütörtökön sajtótájékoztatót hívott össze Xavi Hernández, hogy a jövőjéről beszéljen. Ekkor már sejthető volt, hogy hivatalossá teszi a hírt, amit az egész szezonban rebesgettek: jövő évtől, 25 év után, már nem a Barcelona keretét fogja erősíteni, új vizekre evezik, Qatarban fogja befejezni futballista pályafutását. A teljes sajtótájékoztatót a hajtás után olvashatjátok el.

"Szeretném bejelenteni és megerősíteni, hogy az idény végén elhagyom a Barcelonát. Borzasztóan nehéz volt meghoznom ezt a döntést, de a választásom végleges. Bár a szívem még hosszú évekig maradna, a testem már nem bírja ezt az iramot, az agyam már tudja, eljött a távozás ideje" - kezdte a mondandóját Xavi. Ugyan a legtöbben már felkészültünk a döntésre, és beláttuk, hogy ez következik, így is sokkoló volt ezt az ő szájából hallani. 

"A klub felajánlott nekem egy hosszabbítási szerződést de a tény, hogy amikor a Barca idei első számú kezdőjéről beszélünk, az én nevem már nem szerepel rajta - érthető okokból -, nehezen érintett. Qatarban tovább fogok majd játszani két vagy három évet. Egy izgalmas, új projektnek lehetek résztvevője ott." - folytatta - A fő célom így is az, hogy amíg Qatarban vagyok, addig képezzem magam, és egy napon majd visszatérjek a Barcelonához, mint edző, vagy sportigazgató, hiszen ez az otthonom."

"Örülök, hogy maradtam még egy évet. Elhamarkodott döntés lett volna eligazolnom akkor. Hasznosnak éreztem magam az utolsó idényemben, bár mint mondtam, furcsa volt, hogy nem játszottam annyit a kezdőben - a katalán középpályást a szezon elején Luis Enrique bírta maradásra az utolsó pillanatokban, döntése pedig kamatozónak bizonyult - Játszani akarok tovább, ez az, amit a legjobban élvezek a világon." 

"25 csodálatos évet töltöttem ennél a klubnál. Boldog vagyok, fantasztikus karrierre nézhetek vissza a Barcelonánál, a legjobbra, amit csak játékos kívánhat. Most azonban itt az idő más vizekre evezni. Nagyon fog hiányozni Leo, Andrés, Busi, Pedro és mindenki, a barátaim a Barcelonánál. Sokan már tudták a döntésem, de hivatalosan ma jelentettem be az edzés előtt. - Xavi 1990-ben került a Barcelonához, még gyermekkorában, az azt követő években pedig klubikonná vált - Tetőtől talpig culé vagyok, ezt mindenki tudja, nagyon furcsa lesz más mezt magamra venni, mint a gránátvörös kék, hiszen 10 éves korom óta ezt hordom."

"Három meccsem van már csak hátra ezekben a színekben, mindent meg akarok tenni a csapat sikereiért. A ligát már begyűjtöttük, de még van két trófea hátra. - szombaton, a Deportivo ellen lesz Xavi utolsó bajnokija, a búcsúmeccse egybe lesz kötve a bajnoki trófea átadással - Nagyon várom már, hogy a magasba emelhessem a bajnoki trófeát, a szurkolók előtt, ezzel búcsút intve nekik. - a drukkerek az utolsó pár hétben a 'Xavi, quedate' azaz, 'Maradj, Xavi' rigmust kiabálták minden meccsen, hogy maradásra bírják a legendát - Libabőrös lettem, amikor meghallottam őket, hogy a maradásomat akarják. Határozott vagyok, de meg kell mondjam, akkor megfordult a fejemben, hogy így is teszek. Volt szó szerződéshosszabbításról is, mint mondtam, de nem mondtam el anyukámnak, hogy ajánlottak új szerződést, hiszen még nálam is nagyobb Barcelona drukker. Tudom azonban, hogy a mostani szezon vége a legideálisabb pillanat lesz a távozásomra, ezt ki is használom." 

Xavi Louis Van Gaal keze alatt debütálhatott az első csapatban, akivel, mint megjegyezte "voltak nehéz pillanatai, de összességében sokat tett a Barcáért. Luis Enrique az utolsó edzője, aki csapattársa is volt: Sokat beszélgettem Luis Enriquével ebben az évben, nagyon egyenes ember, mindig őszintén beszélt velem. - meghatározó edző volt karrierjében Pep Guardiola is, éppen az ő helyét töltötte be játékosként, amikor felkerült az első csapatba - Kezdetekben sokan neveztek Pep örökösének, ami nagy teher volt, ezért most nem is nevezek meg senkit, mint örökösöm."

"Vannak még dolgok a karrieremben, amit nem csináltam, igen... nem lőttem még mesterhármast, vagy nem ollóztam gólt... de még van időm... három meccs van még hátra *nevet*. - a BL-döntőben Pirloval nézhet szembe, akinek bevallottan nagy tisztelője - Azt hallottam, ő is bejelentette a távozását, vagy nem? Vagy a BL-döntő után fogja? Remélem marad. Sokszor találkoztam vele a pályán, már 16 éves koromban játszottam ellene, a spanyol ificsapattal. Tiszteletreméltó játékos." 

Már nyugodtabb vagyok... az elmúlt pár napban nem sokat pihentem, mert ezen a bejelentésen járt az agyam. Egy igazi érzelmi hullámvasút volt. - búcsúzott el a sajtótól. 

Nehéz lesz a Barcelonát Xavi nélkül látni, hisz ő már akkor is ott volt, mikor szurkolója lettem a klubnak. Mindennek eljön azonban az ideje, ahogyan annak is, hogy már nem osztogatja zseniális passzait, nem irányítja a sorokat, mint egy karmester, nem vezényeli alakulatát, mint egy kapitány, és nem rohan oda ünnepelni a gólok után. Reméljük meg lesz a triplázás, már csak miatta is, és kívánjuk neki a legjobbakat a karrierje következő állomásán. Ugyanakkor köszönjük az emlékeket, a sikereket és mindent, amit a szeretett klubunkért tettél. Várunk vissza, El Maestro, minél hamarabb, hiszen te a Barcelona család tagja vagy! 42.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://culenaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr547479690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raven1975 2015.05.21. 15:52:50

Köszönöm az elmúlt 15 évet Maestro! Egy korosztályos csapat korosztályos zsenije volt, de a döntését meghozta, amit nekünk szurkolóknak tiszteletben kell tartanunk. Még nem búcsúztatom, mert hazai pályán az utolsó bajnoki meccsünkön neki kell a magasba emelnie a bajnoki trófeát, utána hazai pályán a Király Kupa serleget, majd a berlini döntőben a BL trófeát!
süti beállítások módosítása